VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

 

Vzťahujúce sa na zmluvy uzatvárané s realitnými kanceláriami, ktoré využívajú internetový portál AFIREAL na online správu realitnej agendy, pozostávajúcej najmä z riadenia procesov ponuky a dopytu, kúpy resp. prenájmu nehnuteľností, z inzercie na externé inzertné portály, z oslovovania potenciálnych klientov,  z fakturácie realitných služieb, z manažovania obhliadok nehnuteľností, z tvorby a archivácií zmlúv a protokolov a z prezentačnej webovej stránky, ktorá je súčasťou softvérovej aplikácie.


Článok 1

Všeobecné ustanovenia 

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP, OP alebo obchodné podmienky) upravujú práva a povinnosti medzi Poskytovateľom elektronických služieb, Užívateľom elektronických služieb a Klientom užívateľa elektronických služieb a sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o poskytovaní elektronických služieb.

 

Vymedzenie základných pojmov

Poskytovateľ elektronických služieb -  je spoločnosť AFINES SOLUTIONS s.r.o., IČO: 53 670 311, Kvetná 1506/6C, 900 41 Rovinka, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Sro, vložka č. 151758/B (ďalej len „Poskytovateľ“). Kontakt: tel. : +421 908 091 390, email: info@afireal.sk

Užívateľ elektronických služieb -  je fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba ako príjemca elektronických služieb, ktorý poskytuje realitné služby na základe osobitného právneho vzťahu a využíva elektronické služby výhradne na účel podnikania a má na základe osobitého zmluvného vzťahu s Poskytovateľom elektronických služieb vytvorený užívateľský účet na webovom portáli AFIREAL (ďalej len „Užívateľ“)

Klient užívateľa elektronických služieb – je klient realitnej kancelárie využívajúci služby realitnej kancelárie na základe osobitého zmluvného vzťahu ako fyzická osoba, fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá nevyužíva tieto elektronické služby na účel podnikania (ďalej len „Klient užívateľa“)

Elektronické služby - sú služby poskytované prostredníctvom Internetového portálu podľa týchto všeobecných obchodných podmienok.  

Internetový portál – internetové rozhranie určené pre Užívateľov a Klientov užívateľov, ktoré slúži na manažovanie procesov ponuky a dopytu kúpy resp. prenájmu nehnuteľností, oslovovania potenciálnych klientov,  manažovania obhliadok nehnuteľností, tvorby a archivácií zmlúv a protokolov, fakturácie a na ich vzájomnú komunikáciu, predovšetkým za účelom organizovania a manažovania termínov stretnutí/obhliadok, vygenerovania elektronického protokolu o obhliadke nehnuteľnosti, a sprostredkovanie kontaktných údajov Klienta užívateľa finančným agentom pre sprostredkovanie stretnutia za účelom financovania nehnuteľnosti, ak na sprostredkovanie stretnutia za účelom financovania nehnuteľnosti udelí Klient užívateľa výslovný súhlas. Internetový  portál je pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok internetová stránka, ktorej obsah sa užívateľom zobrazí v štandardnom internetovom prehliadači po zadaní domény Užívateľa. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa ustanovuje, že pod internetovou stránkou sa pre účely týchto obchodných podmienok rozumie každá internetová stránka identifikovaná cez adresu domény resp. subdomény Užívateľa, ktorú Užívateľ poskytol Poskytovateľovi za účelom presmerovania dátového toku, pričom Poskytovateľ je oprávnený na základe osobitného právneho vzťahu smerovať dátový tok na takto poskytnutú doménu resp. subdoménu Užívateľa. (ďalej len „Internetový portál“ alebo webová aplikácia“).

SLA elektronickej služby -  čas, počas ktorého musí byť služba Užívateľovi a Klientovi užívateľa dostupná. 

Užívateľský účet – slúži pre využívanie elektronických služieb internetového portálu pre Užívateľov a Klientov užívateľa.

Zmluva o poskytovaní elektronických služieb je zmluva, ktorej predmetom je poskytovanie elektronických služieb medzi Poskytovateľom a Užívateľom v súlade s Článkom 2 všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „zmluva o poskytnutí služieb“ alebo len „zmluva“).

Technické zariadenie je zariadenie obsahujúce hardvérové a softvérové vybavenie umožňujúce pripojenie sa k webovej aplikácii v prostredí elektronickej komunikačnej siete internet, prezeranie obsahu webovej aplikácie a využívanie služby, najmä osobný počítač a/alebo notebook a/alebo tablet a/alebo smartphone.

Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 821 05  Bratislava.

 

Článok 2

Objednávka a uzavretie zmluvy o poskytnutí služieb 

1.   Zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Užívateľom vzniká písomným uzatvorením Zmluvy o poskytovaní elektronických služieb. Neoddeliteľnou súčasťou zmluvného vzťahu sú tieto VOP platné v čase podpisu Zmluvy o poskytovaní elektronických služieb.

2.   Prevádzkovateľ pripraví Zmluvu o poskytnutí služieb do siedmych (7) pracovných dní odo dňa prijatia požiadavky resp. objednávky na uzatvorenie zmluvy od Užívateľa.

3.   Uzatvorením zmluvného vzťahu získava Užívateľ možnosť pristupovať tak ku online správe realitnej agendy, ako aj ku prezentačnej webovej stránke. Ak Užívateľ nemá záujem využívať prezentačnú webovú stránku, môže ju deaktivovať v nastaveniach internetového portálu.

4.   Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok bez predchádzajúceho upozornenia. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením na webovom sídle https://afireal.sk.


Článok 3

Platobné podmienky 

1.   Ceny služieb sú uvedené v zmluve o poskytovaní elektronických služieb. Poskytovateľ nie je platcom DPH.

2.   Užívateľ súhlasí s vydaním a zaslaním elektronickej faktúry. Ak je Užívateľ v omeškaní s finančným plnením zmluvy viac ako 30 dní, považuje sa takého konanie za závažné porušenie zmluvy a VOP.

3.   Poskytovateľ má nárok na cenu služieb za každé aj začaté fakturačné obdobie, počas ktorého boli Užívateľovi poskytnuté služby. Fakturačné obdobie je presne špecifikované v Zmluve.

4.   Faktúra vystavená Prevádzkovateľom na základe zmluvného vzťahu medzi Prevádzkovateľom a Užívateľom bude splatná vždy do pätnásť (15) kalendárnych dní odo dňa jej vystavenia.

5.   Poskytovateľ si vyhradzuje právo poskytovať službu počas určeného obdobia bezodplatne.

 

Článok 4

Práva a povinnosti zmluvných strán

1.   Užívateľ  má právo používať objednané služby v rozsahu zmluvne dohodnutom v súlade so Zmluvou o poskytovaní elektronických služieb a týmito VOP.  Užívateľ sa zaväzuje za poskytnuté služby riadne a včas zaplatiť. Povinnosť úhrady je splnená dňom pripísania dohodnutej sumy na účet Poskytovateľa. Užívateľ poskytne počas plnenia zmluvy zo strany Poskytovateľa súčinnosť potrebnú pre riadne plnenie záväzkov Poskytovateľa. Absencia alebo nedostatok súčinnosti Užívateľa vylučuje vznik zodpovednosti Poskytovateľa za omeškanie a za vzniknuté škody.

2.   Poskytovateľ poskytne Užívateľovi funkčný internetový portál potrebný pre prevádzku elektronických služieb, ktorý bude Užívateľ a Klienti užívateľa využívať na svojom technickom zariadení. V rámci zákazníckej a technickej podpory sa Poskytovateľ zaväzuje služby aktualizovať na základe legislatívnych zmien v rozsahu dopadu týchto zmien na operatívne procesy Užívateľa, v termíne, ktorý je nevyhnutný na spracovanie údajov v súlade s aktualizovanými predpismi. Dodávka služby, ako aj jej aktualizovaných verzií, bude vykonaná povolením prístupu do internetovej platformy prostredníctvom prihlasovacích údajov poskytnutých Poskytovateľom počas platnosti zmluvy a času, na ktorý bola služba objednaná.  Za účelom nasadenia vylepšení internetového portálu resp. za účelom  vynútenej údržby internetového portálu, môže Poskytovateľ vykonať odstávku internetového portálu, pričom o takejto odstávke je Poskytovateľ povinný informovať Užívateľa vopred.

3.   Poskytovateľ odstráni vady webovej aplikácie v súlade  SLA definovanej v Zmluve. V prípade, že Užívateľ  nesplní v zmluve dohodnuté platobné podmienky za poskytovanie služby, má Poskytovateľ právo pozastaviť dodávku služieb/ služby až do splnenia zmluvne dohodnutých platobných podmienok bez toho, aby to bolo považované za porušenie ustanovení zmluvy zo strany Poskytovateľa. Pozastavenie poskytovania služby nie je možné v takomto prípade považovať za vadu aplikácie.

 

Článok 5

Zodpovednosť za škody

1.   Poskytovateľ poskytuje záruku funkčnosti, bezporuchovej prevádzky a zabezpečenia služby len na báze SLA dohodnutej v zmluve.  Poskytovateľ nie je zodpovedný za žiadne škody, ktoré vzniknú v dôsledku používania služby v rozpore s právnymi predpismi, zmluvou a týmito podmienkami, resp. neoprávneného prístupu alebo nesprávnej obsluhy aplikácie zo strany Užívateľa. Poskytovateľ nezodpovedá za spôsobenú škodu, nezrealizovaním služby v dohodnutom čase alebo nezrealizovanie služby vôbec v dôsledku existencie prekážok a okolností na strane Užívateľa alebo v dôsledku okolnosti vylučujúcej zodpovednosť. Za okolnosť vylučujúcu zodpovednosť sa považuje prekážka, ktorá nastala nezávisle na vôli povinnej strany a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak sa nedá rozumne predpokladať, že by povinná strana túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala a ďalej, že by v dobe vzniku prekážku predvídala. Účinky vylučujúce zodpovednosť sú obmedzené len na dobu, pokiaľ trvá prekážka, s ktorou sú tieto povinnosti spojené. Užívateľovi nepatrí náhrada za ušlý zisk.

 

2.   Užívateľ nesie plnú zodpovednosť za uchovanie prístupových údajov k užívateľskému účtu v tajnosti a nesie plnú zodpovednosť za všetky činnosti aktivity vykonané na užívateľskom účte, resp. prostredníctvom užívateľské účtu.

 

3.   Samotný Poskytovateľ ani skutočnosť, že služba bola objednaná prostredníctvom internetového portálu, negarantuje a nezabezpečuje Klientovi užívateľa zrealizovanie obhliadky nehnuteľnosti, zaslanie elektronického protokolu o obhliadke nehnuteľnosti alebo  oslovenie s ponukou stretnutia za účelom sprostredkovania finančných produktov.

 

Článok 6

Reklamácie

1. Užívateľ elektronických služieb je povinný upozorniť Poskytovateľa zadaním požiadavky na adrese https://afireal.sk/helpdesk/starostlivost-o-zakaznika-1 na nesúlad/nedostatok poskytovanej služby s tým, čo bolo predmetom jeho objednávky bezodkladne po tom, čo nesúlad zistí. Od momentu prijatia požiadavky na adrese https://afireal.sk/helpdesk/starostlivost-o-zakaznika-1 plynie čas definovaný v SLA. V prípade, ak Užívateľ nie je spokojný s poskytnutou službou, môže Poskytovateľovi podať formou požiadavky na adrese https://afireal.sk/helpdesk/starostlivost-o-zakaznika-1 alebo poštou na korešpondenčnú adresu Poskytovateľa reklamáciu, v ktorej uvedie číslo objednávky a dôvod reklamácie. Reklamácie poskytovateľ vybavuje v pracovných dňoch od 8:30 hod do 16:00 hod a spravidla do piatich (5) pracovných dní odo dňa prijatia reklamácie.

 

Článok 7

Ochrana osobných údajov 

1.   Predmetom tohto článku je ochrana poskytovaných osobných údajov, ktoré sú spracúvané  v súlade s Nariadením EP a Rady (EÚ) 2018/679 z 24. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len “Nariadenie”), so Zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, so Zákonom č. 452/2021 Z.z. o elektronických komunikáciách a s inými všeobecne záväznými právnymi predpismi a normami (ďalej len “Zákon”).

 

2.   Prevádzkovateľom, ktorý je zodpovedný za spracúvanie osobných údajov, je spoločnosť AFINES SOLUTIONS s.r.o., IČO: 53 670 311, Kvetná 1506/6C, 900 41 Rovinka, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Sro, vložka č. 151758/B, zastúpená: Mgr.Marian Nociar, konateľ (ďalej len ako ‘prevádzkovateľ’, ‘my’ alebo ‘naša’). Údaje, ktoré nám poskytujete, spracúvame v priestoroch nášho sídla na vyššie uvedenej adrese (ďalej len ‘sídlo’) a/alebo prostredníctvom webovej aplikácie presmerovanej na doménu resp. subdoménu Užívateľa (ďalej len ‘webová aplikácia’ alebo 'web'). Užívateľ je držiteľom práv a doménového mena a všetkých prislúchajúcich subdomén.

 

3.   Na základe plnenia Zmluvy o elektronických službách uzatvorenej medzi Poskytovateľom a Užívateľom, nadobúda Užívateľ postavenie subdodávateľa, spracúvajúci osobné údaje dotknutých osôb, ktorým Užívateľ dodáva svoje realitné služby, tj ako dotknuté osoby vystupujú všetci klienti Užívateľa a to na základe ich osobitného zmluvného vzťahu.

 

4.   Pri spracúvaní osobných údajov dodržiavame príslušné ustanovenia Nariadenia, Zákona a iných relevantných všeobecne záväzných právnych predpisov a noriem. Iným subjektom sprístupníme osobné údaje len v prípadoch, kedy to umožňuje zákon. Vykonávame všetky potrebné bezpečnostné, technické a organizačné opatrenia, aby sme chránili osobné údaje, ktoré spracúvame. Databázy obsahujúce osobné údaje chránime pred ich poškodením, zničením, stratou alebo zneužitím.

 

Základné pojmy:

 

•  Osobným údajom sa na účely tohto dokumentu rozumejú akékoľvek údaje, ktoré nám poskytnete, ktoré o vás získame, a na základe ktorých vás dokážeme priamo alebo nepriamo identifikovať.

 

•  Spracúvaním osobných údajov je akákoľvek spracovateľská operácia alebo súbor operácií s osobnými údajmi alebo súbormi osobných údajov, najmä ich získavanie, zaznamenávanie, usporadúvanie, štruktúrovanie, uchovávanie, zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, využívanie, poskytovanie prenosom, preskupovanie, obmedzenie alebo vymazanie.

 

•  Prenosom osobných údajov sa rozumie komunikácia, zverejňovanie alebo iné sprístupňovanie údajov (úmyselne, neúmyselne a/alebo z nedbanlivosti) odosielateľom, na ktorého sa vzťahuje Nariadenie, a to takým spôsobom, aby príjemca osobných údajov mal k prenášaným údajom prístup.

 

•  Dotknutou osobou je fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú.

 

•  Prevádzkovateľom sa rozumie každý, kto sám alebo spoločne s inými vymedzí účel a prostriedky spracúvania osobných údajov a spracúva osobné údaje vo vlastnom mene.

 

•  Užívateľom je každý, kto spracúva osobné údaje v mene prevádzkovateľa.

 

•  Užívateľom je fyzická osoba, právnická osoba alebo iný subjekt, ktorý je s nami v zmluvnom vzťahu na základe zmluvy uzatvorenej podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka v platnom znení, a ktorý vykonáva svoju činnosť za účelom výkonu povolania alebo podnikateľskej činnosti.

 

•  Treťou krajinou sa rozumie krajina, ktorá nie je členským štátom Európskej únie alebo zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore (EHS/angl. EEA).

 

•  Medzinárodnou organizáciou sa rozumie organizácia a jej podriadené subjekty, ktoré sa riadia medzinárodným právom verejným, alebo akýkoľvek iný subjekt, ktorý bol zriadený dohodou medzi dvoma alebo viacerými krajinami alebo na základe takejto dohody.

 

•  Treťou stranou je každý, kto nie je dotknutou osobou, prevádzkovateľ, Užívateľ alebo iná fyzická osoba, ktorá na základe poverenia prevádzkovateľa alebo Užívateľa spracúva osobné údaje.

 

•  Príjemcom je každý, komu sa osobné údaje poskytnú bez ohľadu na to, či je treťou stranou.

 

1.     Získavanie osobných údajov:

·       Naša spoločnosť poskytuje služby v oblasti informačných technológií. Tieto služby sú určené prevažne pre organizácie zapísané v obchodnom registri; subjekty, ktoré podnikajú na základe živnostenského oprávnenia; subjekty, ktoré podnikajú na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov a dotknuté osoby, ktoré nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Služby poskytujeme užívateľom na základe Zmluvy o elektronických službách uzatvorenej v súlade s príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka v platnom znení.

 

2.     Účel a právny základ spracúvania osobných údajov:

·       Poskytovateľ ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb konajúcich za Užívateľa v rozsahu titul, meno, priezvisko, adresa, email a telefónne číslo za účelom uzatvorenia Zmluvy o elektronických službách a aktivít s tým súvisiacich podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia. Osobné údaje budú poskytnuté nasledujúcim príjemcom: spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, externí poskytovatelia služieb, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. Lehota uchovávania osobných údajov je ohraničená dobou 10 rokov, nasledujúcich po roku, kedy bola zmluvná spolupráca ukončená.

·       Poskytovateľ ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb konajúcich za Užívateľa v rozsahu v rozsahu titul, meno, priezvisko, adresa, email a telefónne číslo za účelom registrácie a vytvorenie osobného konta na webovom portáli. Poskytnuté osobné údaje spracúvame podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia. Osobné údaje budú poskytnuté nasledujúcim príjemcom: spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, externí poskytovatelia služieb, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. Lehota uchovávania osobných údajov je ohraničená dobou 10 rokov, nasledujúcich po roku, kedy bola zmluvná spolupráca ukončená.

·       Poskytovateľ ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb Klientov Užívateľa v rozsahu: titul, meno, priezvisko a telefónne číslo za účelom sprostredkovania stretnutia za účelom financovania nehnuteľnosti v prípade, že dotknutá osoba vyjadrí jednoznačný súhlas na sprostredkovanie stretnutia za účelom financovania nehnuteľnosti na základe čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia. Osobné údaje budú poskytnuté nasledujúcim príjemcom: finanční sprostredkovatelia spoločností oprávnených na sprostredkovanie finančných služieb, spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, externí poskytovatelia služieb, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. Lehota uchovávania osobných údajov je ohraničená dobou 60 dní odo dňa, kedy ste ako dotknutá osoba vyjadrili súhlas na sprostredkovanie stretnutia ku financovaniu nehnuteľnosti. V prípade, ak nedôjde k uskutočneniu stretnutia, budú po uplynutí tejto lehoty údaje dotknutej osoby vymazané.

·       Okrem využívania našej webovej aplikácie na účely sprostredkovania kúpy, prenájmu alebo predaja nehnuteľnosti a obhliadky nehnuteľnosti ponúkame aj rôzne iné doplnkové služby, ktoré môže Užívateľ v prípade záujmu využiť. Na tento účel bude Užívateľ musieť poskytnúť ďalšie osobné údaje, ktoré použijeme na poskytnutie služby a na ktoré sa rovnako vzťahujú tieto zásady spracovania údajov. V prípade vytvorenia cenovej ponuky na tieto doplnkové produkty nám poskytuje dotknutá osoba údaje v rozsahu potrebnom na vypracovanie danej ponuky. Právny základom spracúvania je čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia. Osobné údaje budú poskytnuté nasledujúcim príjemcom: banky, poisťovne a finančné inštitúcie, externí poskytovatelia služieb, účtovník, osoby vykonávajúce audit, advokát, spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. V niektorých prípadoch môžeme osobné údaje dotknutej osoby poskytnúť tretím stranám (napr. našim obchodným partnerom), ak spolu s týmito partnermi ponúkame nejaké doplnkové služby. Lehota uchovávania osobných údajov je ohraničená dobou 90  dní od vypracovania cenovej ponuky, resp. odo dňa jej doručenia na e-mailovú adresu dotknutej osoby.

·       V prípade akceptácie cenovej ponuky môžeme spracúvať ďalšie doplňujúce údaje potrebné na riadne poskytnutie danej služby, ako aj osobné údaje všetkých dotknutých osôb, ktoré sú zapojené do projektu. Ako dotknutá osoba ste povinní poskytnúť nám tieto osobné údaje v potrebnom rozsahu, v prípade ich neposkytnutia nie je možné poskytnúť danú službu. Právnym základom spracúvania je čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia. Osobné údaje budú poskytnuté nasledujúcim príjemcom: banky, poisťovne a finančné inštitúcie, externí poskytovatelia služieb, účtovník, osoby vykonávajúce audit, advokát, spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. V niektorých prípadoch môžeme osobné údaje dotknutej osoby poskytnúť tretím stranám (napr. našim obchodným partnerom), ak spolu s týmito partnermi ponúkame nejaké doplnkové služby. Lehota uchovávania osobných údajov je ohraničená dobou 3 rokov od ich získania.

·       Účelom spracúvania osobných údajov je okrem iného tiež plnenie našich zákonných povinností, akými sú napr. účtovníctvo alebo obchodná agenda, ktoré nám vyplývajú zo zákona, vrátane poskytovania takýchto údajov tretím stranám (napr. finančná správa, sociálna poisťovňa a.i.). Právnym základom spracúvania je čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia. V takomto prípade budeme spracúvať údaje ako obchodné meno, sídlo a IČO spoločnosti, s ktorou sme uzatvorili zmluvu; údaje potrebné k platbe (napr. číslo bankového účtu alebo IBAN, SWIFT, meno a priezvisko majiteľa účtu); meno, priezvisko a kontaktné údaje osoby oprávnenej konať v mene danej spoločnosti a/alebo osoba zodpovedná za vystavenie daného účtovného dokladu. Príjemcami osobných údajov sú: externí poskytovatelia služieb, účtovník, daňový úrad, finančná správa, iné orgány verejnej moci, advokát, osoby vykonávajúce audit, spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. Lehota uchovávania osobných údajov je 10 rokov od zániku vašich záväzkov zo zmluvného vzťahu s nami, prípadne uplatnením si zákonných alebo zmluvných práv.

·       Za účelom komfortného využívania nami poskytovaných služieb a vyššej bezpečnosti, má dotknutá osoba možnosť prihlásenia a správy klientskeho účtu. Pri každom prístupe do webovej aplikácie sa zašlú informácie prostredníctvom internetového prehliadača koncového zariadenia dotknutej osoby na server nášho webu. Tieto informácie obsahujú najmä dátum a čas, názov vyvolanej stránky, IP adresa zariadenia dotknutej osoby, informácie o verzii aktuálneho použitého prehliadača, meno poskytovateľa prístupu, URL adresa zdroja a množstvo iných prenášaných údajov. Tieto údaje spracúvame podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia alebo v niektorých prípadoch v zmysle čl. 6 ods. písm. f) Nariadenia. Osobné údaje budú poskytnuté nasledujúcim príjemcom: externí poskytovatelia služieb, spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. Tieto osobné údaje budú dočasne uložené v tzv. prihlasovacích súboroch a po dosiahnutí vyššie uvedeného účelu sa automaticky vymažú.

·       Na účely preukazovania, uplatňovania a obhajovania právnych nárokov je naším oprávneným záujmom spracúvať údaje podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia. Príjemcami osobných údajov sú: externí poskytovatelia služieb, účtovník, daňový úrad, finančná správa, iné orgány verejnej moci, advokát, osoby vykonávajúce audit, spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. Lehota uchovávania osobných údajov plynie do premlčania nároku, prípadne uplatnenia si zákonných alebo zmluvných práv.

·       Na účely plnenia povinností, ktoré nám vyplývajú z Nariadenia alebo zo Zákona si vedieme agendu práv dotknutých osôb. Tieto údaje spracúvame podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia. Príjemcami osobných údajov sú: externí poskytovatelia služieb, daňový úrad, finančná správa, iné orgány verejnej moci, advokát, osoby vykonávajúce audit, spoločnosti vykonávajúce správu a podporu informačných technológií, poskytovatelia telekomunikačných služieb, poskytovatelia dátových úložísk. Lehota uchovávania osobných údajov je do premlčania právneho alebo iného nároku, prípadne uplatnením si zákonných alebo zmluvných práv.

·       V odôvodnených prípadoch môžu byť príjemcami častí osobných údajov súdy, orgány činné v trestnom konaní, daňové úrady pri plnení svojich zákonných povinností alebo štátne a iné orgány, ktoré vykonávajú dohľad, resp. riešia spory, alebo vydávajú rozhodnutia. 

 

3.     Súbory cookies:

·       Používame len také cookies, ktoré sú nevyhnutne potrebné na prevádzku našej webovej aplikácie. Nevyhnutné súbory cookie nám pomáhajú zabezpečiť použiteľnosť webovej aplikácie tým, že umožňujú jej základné funkcie, ako je navigácia a prístup do zabezpečených oblastí aplikácie. Bez týchto súborov cookie nemôže naša webová aplikácia správne fungovať.

·       Údaje zo súborov cookies, ktoré využívame ako nevyhnutne potrebné, spracúvame na základe nášho oprávneného záujmu podľa článku 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia EP a Rady (EÚ) 2018/679 z 24. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov. Tieto údaje sú spracúvané v anonymizovanej podobe a nie je možné za použitia bežných prostriedkov identifikovať jednotlivých užívateľov.

·       Môžete si svoj prehliadač nastaviť tak, aby súbory cookie blokoval, čo však môže spôsobiť, že niektoré časti našej webovej aplikácie nebudú fungovať správne, pretože bez týchto súborov cookie nemôžeme poskytovať naše základné služby. Tieto súbory cookie neukladajú vaše osobné údaje. Väčšina internetových prehliadačov je nastavená na automatické akceptovanie súborov cookie. Ak používate rozličné zariadenia na prístup k našej aplikácii (napr. počítač, smartphone, tablet), odporúčame prispôsobiť každý prehliadač na týchto zariadeniach vašim preferenciám. Cookies môžete v prehliadači odstrániť jednotlivo alebo všetky naraz.

 

·       Návody pre blokovanie a vymazanie cookies z najčastejšie používaných prehliadačov:

-       Mozilla: https://support.mozilla.org/sk/kb/povolenie-zakazanie-cookies

-       Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sk

-       Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442

-       Opera: https://help.opera.com

-       Safari: https://support.apple.com

 

4.     Vaše práva:

 

·       Ako dotknutá osoba, ktorej osobné údaje spracúvame, môžete od nás požadovať:

-       prístup k osobným údajom, ktoré sa vás týkajú a ich kópiu;

-       opravu nesprávnych údajov;

-       doplnenie neúplných osobných údajov;

-       vymazanie osobných údajov (tzv. právo na zabudnutie);

-       obmedzenie spracúvania osobných údajov;

-       odvolanie súhlasu.


·       Na uplatnenie vašej žiadosti nám môžete zaslať vašu žiadosť e-mailom na gdpr@afinesgroup.com.

·       Ak sa domnievate, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa vás týka, je v rozpore s Nariadením alebo so Zákonom, máte právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava, www.dataprotection.gov.sk alebo ktorémukoľvek inému dozornému orgánu v členskom štáte vášho obvyklého pobytu, v mieste výkonu práce alebo v mieste údajného porušenia.

·       Prenos osobných údajov do tretej krajiny, alebo medzinárodnej organizácii, vrátane následných prenosov osobných údajov z predmetnej tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie alebo od predmetnej medzinárodnej organizácie do inej tretej krajiny, neuskutočňujeme.

·       Používaním našej webovej aplikácie potvrdzujete, že ste boli oboznámení s našimi podmienkami ochrany osobných údajov, a že tieto podmienky v celom rozsahu prijímate. Sme oprávnení tento dokument kedykoľvek meniť alebo upravovať, aktuálna verzia je v platnosti od 01.06.2023.


Článok 8

Ochrana dôverných informácií

1.   Poskytovateľ a Užívateľ sa zaväzujú, že bez vzájomného súhlasu nesprístupnia žiadnej tretej osobe ani nevyužijú k žiadnemu účelu dôverné́ informácie, nebudú vynášať alebo inak disponovať s dôvernými informáciami, duševným vlastníctvom a know-how, ktoré vlastnia/vykonávajú oni sami alebo ich zákazníci alebo ich obchodní partneri a že si nevytvoria žiadne výpisy, odpisy, fotokópie alebo akékoľvek iné reprodukcie.

2.   Poskytovateľ a Užívateľ sa zaväzujú, že sa zdržia akýchkoľvek úkonov alebo vyhlásení, ktoré by mali objektívne negatívny vplyv na dobré meno alebo povesť Poskytovateľa alebo Užívateľa a nevykonajú žiadne úkony, ktoré sú v rozpore s ich oprávnenými záujmami, o ktorých majú alebo mali vedomosť.

3.   Za dôverné informácie sa považujú všetky skutočnosti povahy obchodnej, právnej, prevádzkovej alebo technickej. Rovnako všetky informácie o pomeroch Poskytovateľa alebo Užívateľa, o ich procesoch alebo výkonoch a všetky informácie typu špecifikácie, plány, náčrtky, modely, vzorky, dáta, počítačové programy, softvér alebo dokumentácia.

4.   Poskytovateľ a Užívateľ sa zaväzujú zabezpečiť a chrániť dôverné informácie pred zverejnením a sprístupnením tretím stranám bez vzájomného súhlasu.

5.   Povinnosť mlčanlivosti trvá bez ohľadu na ukončenie alebo platnosť týchto VOP.

6.   V prípade preukázateľného porušenia povinností podľa tohto článku, je ten, kto povinnosť porušil povinný nahradiť škodu poškodenej strane.


Článok 9

Doba trvania a ukončenie zmluvy 

1.    Doba trvania zmluvy: Táto zmluva je uzatvorená na dobu neurčitú, pričom jej platnosť začína dňom podpisu oboma zmluvnými stranami.

2.    Výpovedná lehota: Zmluvu je možné vypovedať ktoroukoľvek zo zmluvných strán, a to s výpovednou lehotou v trvaní troch (3) mesiacov. Výpovedná lehota začína plynúť od prvého dňa mesiaca nasledujúceho po doručení písomnej výpovede druhej zmluvnej strane.

3.    Podmienky podania výpovede: Výpoveď zmluvy je možné podať výlučne k výročiu uzavretia zmluvy, ktoré nastáva každých dvanásť (12) mesiacov od dátumu jej podpisu. Ak výpoveď nie je doručená druhej strane najneskôr tri (3) mesiace pred týmto výročím, zmluva ostáva v platnosti do nasledujúceho výročia.

4.    Forma výpovede: Výpoveď musí byť doručená v písomnej forme, a to osobne proti podpisu, doporučenou poštou na adresu druhej zmluvnej strany, alebo elektronicky prostredníctvom zabezpečeného komunikačného kanálu, ak je takýto spôsob medzi stranami dohodnutý.

5.   Zmluvu je možné ukončiť: a) dohodou, b)odstúpením od Zmluvy, c) výpoveďou bez uvedenia dôvodu každej zo zmluvných strán. Tým nie je dotknuté ustanovenia bodu 3 tohto článku.

6.   Zmluvu je možné ukončiť vzájomnou dohodou ku ktorémukoľvek dohodnutému termínu.

7.   Každá zmluvná strana môže vypovedať zmluvu bez udania dôvodu pri dodržaní výpovednej lehoty týchto VOP. Týmto ustanovením nie je dotknuté ustanovenia bodu 3 tohto článku

8.   Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy okamžite, ak Užívateľ: a) sa svojím konaním dopustí podstatného porušenia zmluvy alebo z týchto VOP, b) oznámi nesúhlas so zmenou VOP, c) nastanú iné dôvody pre odstúpenie od Zmluvy podľa právnych predpisov Slovenskej republiky.

 

Článok 10

Záverečné ustanovenia

1.   Pri používaní internetového portálu sa od Užívateľa a Klienta užívateľa očakáva znalosť technických možností internetu.  Poskytovateľ a Užívateľ plne akceptujú komunikáciu na diaľku – najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete (e-mail, webový formulár poskytovateľa) ako platnú a záväznú pre obe strany.

2.   V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení všeobecných zmluvných podmienok, pokiaľ to nevylučuje v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia.

3.   Poskytovateľ je oprávnený zmeniť alebo úplne nahradiť tieto VOP (ďalej „zmena“). Túto zmenu Poskytovateľ zverejní elektronicky a/alebo zverejnením v zasielanom obsahu spolu s určením jej platnosti a účinnosti.

4.   Vzájomné vzťahy Poskytovateľa a Užívateľa sa odo dňa účinnosti zmeny riadia zmenenými všeobecnými podmienkami. Ak Užívateľ do dňa účinnosti zmeny oznámi, že zmeny podmienok neprijíma, zmluva zaniká ku dňu účinnosti zmeny VOP.

5.   Všetky spory, ktoré vzniknú medzi zmluvnými stranami z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, budú zmluvné strany riešiť prednostne formou dohody.

6.   Užívateľ vyhlasuje, že pred uzatvorením zmluvného vzťahu s Poskytovateľom sa s týmito VOP oboznámil, porozumel ich obsahu a súhlasí s týmito VOP v celom rozsahu a bez výhrad. Vzťahy medzi Užívateľom a Poskytovateľom, ktoré nie sú upravené týmito VOP, sú upravené príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník. Prevádzkovateľ zverejní VOP na svojej webovej stránke https://afireal.sk. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom zverejnenia na webovej stránke https://afireal.sk.

 

 

V Rovinke, 01.09.2024